פוטין בטהרן: "חייבים לטהר את סוריה מנגע הטרור"

שלמה ריזל No Comments on פוטין בטהרן: "חייבים לטהר את סוריה מנגע הטרור"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי "חייבים לנרמל את המצב בסוריה ולטהר אותה לחלוטין מנגע הטרור". באשר למצב באוקראינה אמר פוטין כי הוא "אינו רואה שום רצון מצד אוקראינה לדבוק בהסכם השלום הראשוני שהושג"

21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפסגה בטהרן: הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין נפגש אתמול (שלישי) עם נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן במסגרת פגישת פסגה שמארח המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי.

השניים נפגשו גם עם הנשיא האיראני איברהים ראיסי שגינה את התקיפות של ישראל בסוריה ואת הנוכחות של הצבא האמריקני במדינה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי "חייבים לנרמל את המצב בסוריה ולטהר אותה לחלוטין מנגע הטרור". באשר למצב באוקראינה אמר פוטין כי הוא "אינו רואה שום רצון מצד אוקראינה לדבוק בהסכם השלום הראשוני שהושג". הוא הוסיף כי סעודיה ואיחוד האמירויות הציעו לתווך בין רוסיה ואוקראינה כדי לסיים את המלחמה.

נשיא טורקיה ארדואן אמר, כי "המלחמה של ארצו בטרור תימשך". ארדואן הדגיש, כי "התועלת הגדולה ביותר לעם הסורי תהיה להיפטר מהמיליציה הכורדית".

הפסגה בטהרן היא יוזמה של הקרמלין במטרה להציל את הכלכלה הרוסית הנאנקת תחת העול הכבד של הסנקציות המערביות. הנשיא הטורקי הצטרף אליה, למרות חברות מדינתו בברית נאט"ו, כהמשך לניסיונותיו להוות שחקן בינלאומי. כמו כן, לארדואן אינטרסים בסוריה ובכוונתו להביא הישגים מהפטרונים האמיתיים של המדינה המרוסקת – הרוסים והאיראנים.

מצד אחד, בישראל מודאגים מההתקרבות בין רוסיה ואיראן, בין היתר בשל הסיבה שהאיראנים לא יתנו לרוסים דבר ללא תמורה הקשורה לישראל. מנגד, בטווח הארוך ההתקרבות בין המדינות עשויה לסייע לישראל בציפוף השורות עם ארה"ב שרואה כיום ברוסיה כאיום הגדול על העולם המערבי ותנקוט סנקציות נוספות על איראן. הדבר אף יכול להוביל להפלת הסכם הגרעין. האמריקנים כבר אמרו כי שאם הרוסים יעשו עסקה עם האיראנים הם יטילו מיידית סנקציות נוספות על איראן.



0 תגובות